Адам өмірі сынақ пен жеңіске толы. Келесі кейіпкеріміз тағдырдың тəлкегіне сынбай, дүниенің тосын сыйларын өң бойымен қабылдай біліп, қанша құласа да аяққа тұрып, ізденіп, білімін жетілдіріп бүгінде керемет маман иесі атанып отыр.
Ширин ханым ақылына көркі сай, талапты, ерекше жан. Үлкен білім мен табысқа ұдайы ұмтылатын ұстаз.
Ұстаздық өміріне кездейсоқ келген. Бала кезінде анасы қызы керемет дəрігер атанады дегенді көп есіткен. «Сегізінші сыныпта сыныптастарыммен бірлесіп темекі зияндылығы жайлы сахналық қойылым ұйымдастырдық. Сол жерде кардиолог рөлін сомдап, кардиолог мамандығына қатты қызықтым. Тоғызыншы сыныпта медбике курсын оқып, екі жыл бойы теорияларды жақсы көріп, іс жүзінде мұқтаж адамға көмектесе алмайтынымды түсіндім» – дейді.
«Өз мектебімді, əдемі мұғалімдерімді қатты жақсы көрдім. Менің бүгінгі жолым, олардың еңбегі деп санаймын. Өйткені, оларға қарап, мен енді мектепке оқушы емес, мұғалім лауазымында оралатынымды түсіндім. Менің ұстазым Морозова Наталья Петровна биолог еді, 10-сыныпта мен биология пəнінің мұғалімі болатынымды нақты білдім» – деп қосты.
Бүгінде Ахмедова Ширин Асрафилқызы биология пəні мұғалімі, 2015 жылы Тараз мемлекеттік педагогикалық институтын тəмамдаған. Жұмысында көптеген жетістіктері бар, олимпиадалар мен жарыстарда жүлделі орындарға ие болған шебер ұстаз. Білім беруге деген сүйіспеншілігін сөзбен жеткізе алмайтынымен бөлісті.
Ширин Асрафилқызы сынып жетекшісінің міндетін атқарды. Мектеп өміріне еніп, жаңа білім алуға ұмтылған ол, енді өмірін мектепсіз елестете алмайды.
«Менің айырықша естелігім, анаммен болған уақытым, атап айтқанда оның соңғы жылдары. Мен үшінші сынып оқып жүргенде əкем дүниеден озды. Əкемді қатты жақсы көрдім. Мен қашан да оның тізесінде отыратыным есімде. Бірақ анамның махаббаты маған қуат берді. Əрқашан анамның сөздерін, күлкісін есіме түсіремін. Мен бірдеңе жасасам немесе бір қадам бассам, қалай болғанда да, менің көз алдымда əрқашан оның бейнесі тұрады. Мен институтқа түстім. Біз бірінші қабатта тұратынбыз, ал оның терезесі аялдамаға қарай тіке қарап тұратын. Анам сол кездің өзінде қатты ауырды. Мен оқудан қайтарда анам əрқашан терезенің жанында «Менің қызым келді» деп қуанышты қадамдармен маған есікті ашатын еді. Анамды құшақтап содан кейін «бүгін не істеді? дəрі-дəрмек қабылдады ма?» сұрайтынмын. Анам күн сайын бауырларымен, əпкелерімен сөйлесетін. Кезек-кезек оларға қоңырау шалатын. Менің анам ұстамды, ұқыпты, əдемі сөйлей алатын адам еді. Мен бірінші рет тəжірибе алмасуға барғанымда, мектептің алдында телефоным шырылдады. Сол кезде анам «Қызым, жеттін бе? Қызым, Алла үшін, балаларға жұмсақ бол, бұл сенің бірінші күнің. Балалар мұғалімін жақсы көруі керек» – деді. Сол сəттен бастап осы айтылған сөз ұстанымым болды. Мамамды терезенің жанында көрмегенде қорқып кететінмін. Бірден есікке қарай жүгіретінмін. Анам есікті ашып «Қызым, мен ас үйге кеттім, пешті өшірдім» – деп жауап беретін еді. Қыста шуақты күні, мен анаммен қоштастым. Сол күні анам тезенің жанында болған жоқ. Есікте де анам ашқан жоқ. Бұл сəт есімнен ешқашан ұмылмайды. Анашым, мен сізді қатты сағындым…» деп бізбен бөлісті.
Балалар Ширин ханымды көңілді, талапты, мейірімді ұстаз деп біліп өте жақсы көреді. Бүгінде мектептің, ауданның қоғамдық өміріне белсене қатысады.
Адамдар өмірде əрқашан өзін-өзі жетілдіруге, алуан шыңдарды бағындыруға ұмтылуы керек деп есептейді. «Кез келген жол сынақтарға толы, жұмысымда да кедергілер аз емес, бірақ өзімді жетілдіру, қабілеттілік жəне оптимизм бойынша тұрақты жұмыс жасау маған табысқа жетуге көмектеседі» дейді Ширин ханым.
«Мен өз пəнімді жақсы көремін, сабақтарыма дайындалу қызықты, балаларға биология сияқты керемет ғылым туралы оқыту одан да қызықты. Өсімдіктер мен жануарлардың алуан түрлілігі, экология мəселелері, адам құрылымы, генетика. Биология ғылымының алдында үлкен міндеттер тұр: ғасыр вирустары мен ауруларын жеңу, тиімді вакциналар жасау, ерте қартаюды жеңу жəне ұзақ өмір сүруге түбегейлі қадам жасау. Бірақ, менің ойымша, ауаның мөлдірлігін, су объектілерінің тазалығын сақтау, орманды жойылудан жəне топырақты эрозиядан сақтау маңызды» деп санаймын дейді Ширин ханым.
Ұстаз бұл мəселелерді оқушыларының да түсінгенін қалайды. Өйткені, осы мəселелердің барлығының шешімін болашақта табу керек. Биологиялық білім-жалпы адамзаттық мəдениеттің құрамдас бөлігі, əлемнің ғылыми бейнесін қалыптастырудың негізі. Əрине, ұстаздың барлық оқушылары биолог бола бермейді, бірақ əркім экологиялық мəселелерді шешуге қатысып, өз денсаулығы мен айналасындағылардың денсаулығына қамқорлық жасауы керек.
Ұстаздың ойынша, бүгінде мұғалім өте креативті, мейірімді, жанашыр, балаларға мұқият жəне өз кəсібінде сауатты болуы тиіс. Мұғалім өте жақсы психолог болуы керек, өйткені бүгінгі балалар ересектерден ерекше назар аударуды талап етеді.
Л. Н. Толстой бірде айтты «Жақсы мұғалімнің екі қасиеті болуы керек үлкен білім жəне үлкен жүрек». Қазіргі мектептерге шығармашылықпен дамитын, үнемі біліктілігін арттыра алатын, біздің қиын əлемде өзгере алатын мұғалімдер қажет. Бірақ мұғалімнің жеке қасиеттері туралы ұмытпайық. Өз жұмысын жақсы көретін əр адам əрқашан өз білімін толықтырудың жолдарын табады, арманды шындыққа айналдырады, əсіресе қазіргі мұғалім бұған қабілетті. Ең бастысы балаға деген сенім, оның жеке басын құрметтеу, оған жетістікке жетуге көмектесу. Бастысы сүйіспеншілікке тəрбиелеу, жанашырлық пен мейірімділікке баулу. Бұл бүгінде бəріне өте қажет қасиеттер.
Егер мұғалім өз кəсібін, балаларды жақсы көретін болса, егер ол біздің ұрпақтың бақытты болашағы үшін уақытын құрбан етуге дайын болса, оны шығармашыл ұжымдағы қолайлы орта қоршап тұрса, онда ол үшін бəрі жаңа-бұл білім сатысындағы тағы бір қадам. Бұл қадамды ол оқушыларымен бірге жеңеді.
Ұстаз өз өмірімде ештеңе өзгерткісі келмейді, тіпті бұл туралы ойламайды . Өмір бұл сəттілік, жеңіс, қиындық, сынақ. Мектеп – ұстаздың екінші үйі. Себебі оған уақыт пен күшін береді. Барлығы туралы ойлана отырып, ол өзін бақытты адаммын деген қорытынды жасады.
Ұстаз В. А. Сухомлинскийдің «Мен балаларға жүрек беремін» атты кітабын үш рет қайта оқып шыққан. «Мұғалімге жүз кеңес» кітабынан тікелей шабыт алады жəне осы кітаптың мазмұнымен толық келіседі. А. Некрасов «Ана махаббаты» кітабы да ерекше. Ұстаз кітаптарды өте жақсы көреді жəне өзіне жеке кітапхана қалайды.
«Əр адамның тамаша күні туралы идеялары бар. Əркім өз күнін жоспарлайды, оның əрекеттері қандай да бір дəрежеде идеалға сəйкес келуі керек. Сəтті күн таңертеңнен басталады. Бұл менің ұлымнан «қайырлы таң» дегенінен, əр сабағымнан кейін балалар маған «сабағыңызға рақмет» – деп айтқан сəттер тамаша күн. Жүрегім тыныш күн бұл сəтті күн» дейді.
Əр күніне ризашылық білдіру керек. Жүріп жатқан жолын жəне өзіне қымбат адамдарды бағалау керек. Əр адам таза жүрек пен ойларда болғаны абзал. Фəниде жақсы адам болу маңызды жəне өте оңай, егер сіз мұны қаласаңыз, сіздің қолыңыздан келеді.
Жетістіктерін атап өтсек, 2022 жылы «Жыл мұғалімі – ұзақ ұстаз», 2022 жылы Гран при «Ұзынап жетекшісі», 2020 жылы II орын «Ер білімі педагог», 2020 жылы I орын «Үздік сынып жетекшісі», 2019 жылы I орын «Жыл мұғалімі», 2019 жылы I орын «Ұзын жас маман», 2019 жылы II орын «Ұзынап жетекшісі» жəне 2019 жылы III орын «Пед дебют» марапатына ие болды.
«Əріптестеріме зор денсаулық, күш пен шыдамдылық тілеймін. Біз Мұғалімбіз! Мұғалім – барлық мамандықтың шыңы» – деп сұхбатты аяқтады.
Ахмедова Ширин Асрафилқызы